marți, 10 decembrie 2013

Acces


Teorie baza de date

S.G.B.D. – Sisten de gestune al bazelor de date ,e un software specializat pentru creearea,intretinerea,consultarea bazei de date ce furnizeaza urmatoarele instrumente pentru manipularea datelor ca:

  • cautarea in baza de date a uneia sau a mai multor entitati care indeplinesc anumite criterii
  •  sortarea in diferite moduri
  •   generarea unor rapoarte pe baza datelor din baza de date
  • generarea unor formulare pentru introduceea si validarea datelor

Functiile unui S.G.B.D. :

  • memorarea,actualizarea(adaugarea,stergerea,modificarea)si regasirea datelor din baza de d
  • asigurarea accesului rapid la datele din baza de date
  •  asigurarea securitatii datelor

Baza de date e o colectie de date(fisiere si/sau inregistrari )corelate intre ele ,care se refera la un aspect al realitatii si e destinata unui grup de utilizatori.Baza de date asigura organizarea optima a datelor si regasirea rapida a informatiilor.
Microsoft Access este un program pentru crearea si administrarea unei baze de date relationale, produs de Microsoft, care face parte din suita de programe Microsoft Office.


Microsoft  Acces 2007 e un program pentru creearea si administrarea unei baze de date relationale,produs de microsoft  care face parte din suita de programe microsoft  office.
Elemente:

  •  Table (tabele ) – contine datele bazei de date
  • Reports (rapoarte)- prezinta estetic datele in vederea printarii
  •  Queries(interogari) – pentru extragea informatiilor din baza de date
  • Forms(formulare)-pentru introducere si modificarea datelor din baza de date

 Extensia unui fisier acces este :
nume fisier. accdb

Tabele
Tabela se numeste entitate si este formata din coloane(atribute ale entitatii) si randuri (instante sau inregistrari ale entitatii)
Antetul unei coloane se numeste camp al tabelei sau atribut
Randul coloanei se numeste inregistrare sau instant entitatii
Coloana tabel se numeste atribut entitate
Celulele sunt valori ale atributului sau campului
Cheia primara este un atribut/camp sau o combinatie de atribte / campuri ale caror valori sunt unice la nivelul tabelei







Crearea unei tabele:


Crearea structurii tabelelor se referă la definirea câmpurilor (coloanelor) tabelelor. Acest lucru se poate face astfel: 
Din meniul Create
Table crearea unei tabele noi prin definirea  campurilor  in mod direct
Table Templates -  crearea  unei tabele prin utilizarea unor sabloane existente
Table Design -  crearea unei tabele in modul Design View in care se pot adauga campuri si tipul de date fiecarui camp 




Crearea tabelelor in modul de proiectare În această fereastră se definesc
numele câmpurilor – FIELD NAME,
tipul de date – DATA TYPE
o descriere a câmpului respectiv (opţional)DESCRIPTION
 
Definirea unei chei primare


Cheia primara identifică în mod unic o înregistrare a tabelei.

Poate fi : - cheie simplă -formată dintr-o singură coloană

                 - cheie compusă (multiplă)- formată din mai multe coloane

Într-un tabel pot exista mai multe coloane (sau set de coloane) ce pot conţine valori unice. Aceste coloane sunt chei candidat
Stabilirea cheii primare se poate face prin douã modalitãti, dupã cum urmeazã: 


1 Se selectaza campul
 
2 Selectaţi fie simbolul iconic - cheie,
din meniul Design, fie clic dreapta pe campul selectat si se alege Primary Key
 


Tipul de date: este o caracteristică ce stabileşte modul în care datele sunt înregistrate pe suportul de memorare şi modul în care acestea sunt interpretate şi prelucrate
Tipuri de date in Access:
-          Text (siruri de max 255 caractere)
-          Numar – numere intregi sau cu zecimale
-          Monetar – pentru valori monetare
-          Data/Timp – date calendaristice
-          Da/Nu – pentru constante logice
-          Memo – siruri de lungime max 65536
-          AutoNumarare – pentru serii incrementate automat cu 1
-          Obiect OLE – incorporarea de fisiere
-          Hiperlink – adrese URL
-          Lookup Wizard - 

Operatii elementare asupra tabelelor
 
1.        Deschiderea si inchiderea unei tabele:
            - dublu clic pe tabela respectiva (deschiderea)
            - clic pe butonul x de pe bara tabelei (inchiderea)
2. Deplasarea in tabela:
            - utilizand bara de deplasare pozitionata in partea de jos a ferestrei tabelei
3. Sortarea datelor din tabele:
            - prin sortare se obtin datele aranjate crescator sau descrescator dupa valorile unor chei- se utilizeaza butoanele
4. Adaugarea inregistrarilor:
            - in modul foaie de  date  se executa clic pe butonul
5.  Stergerea articolelor – clic dreapta pe articole si se alege Delete  record