O referință identifică o celulă sau o zonă de celule într-o foaie de lucru și comunică programului Microsoft Excel unde să caute valorile sau datele pe care intenționați să le utilizați într-o formulă
Pentru a face referire la | Se folosește |
---|---|
Celula din coloana A și rândul 10 | A10 |
Zona de celule din coloana A și rândurile de la 10 până la 20 | A10:A20 |
Zona de celule din rândul 15 și coloanele de la B până la E | B15:E15 |
Toate celulele din rândul 5 | 5:5 |
Toate celulele din rândurile de la 5 până la 10 | 5:10 |
Toate celulele din coloana H | H:H |
Toate celulele din coloanele de la H până la J | H:J |
Zona de celule din coloanele de la A până la E și rândurile de la 10 până la 20 | A10:E20 |
Referințele relative se modifica pe masura ce se copiaza
Referințele absolute raman aceleasi pe masura ce se copiaza -se scriu prin plasarea unui semn $ in fata randului si a coloanei $A$1
Referințe mixte O referință mixtă are fie o coloană absolută și un rând relativ, fie rând absolut și coloană relativă. O referință coloană absolută ia forma $A1, $B1 și așa mai departe. O referință rând absolut ia forma A$1, B$1 și așa mai departe. Dacă poziția celulei care conține formula se modifică, referința relativă se modifică iar referința absolută nu se modifică.
Aplicatie:
se scriu 2 coloane A si B de cifre cu formatarea: tip de data numar fara zecimale
2 4
3 7
8 9
10 11
4 2
1 6
sa se calculeze A + B referinta relativa ,absoluta la celula B5,mixta la randul 1 si absoluta la coloana B
Acelasi coloane sa se scrie pe o alta foie de lucru si sa se calculeze max(A,B) referinta relativa ,absoluta la celula B5,mixta la randul 1 si absoluta la coloana B