marți, 22 octombrie 2013

Referinte- Excel


O referință identifică o celulă sau o zonă de celule într-o foaie de lucru și comunică programului Microsoft Excel unde să caute valorile sau datele pe care intenționați să le utilizați într-o formulă

Pentru a face referire la Se folosește
Celula din coloana A și rândul 10 A10
Zona de celule din coloana A și rândurile de la 10 până la 20 A10:A20
Zona de celule din rândul 15 și coloanele de la B până la E B15:E15
Toate celulele din rândul 5 5:5
Toate celulele din rândurile de la 5 până la 10 5:10
Toate celulele din coloana H H:H
Toate celulele din coloanele de la H până la J H:J
Zona de celule din coloanele de la A până la E și rândurile de la 10 până la 20 A10:E20
Referința la o altă foaie de lucru     În exemplul următor, funcția AVERAGE a foii de calcul calculează valoarea medie pentru zona B1:B10 din foaia numită Marketing din același registru de lucru.
Legarea la o altă foaie de lucru în același registru de lucru

Referințele relative se modifica pe masura ce se copiaza

Referințele absolute raman aceleasi pe masura ce se copiaza -se scriu  prin plasarea unui semn $ in fata randului si a coloanei $A$1

 Referințe mixte     O referință mixtă are fie o coloană absolută și un rând relativ, fie rând absolut și coloană relativă. O referință coloană absolută ia forma $A1, $B1 și așa mai departe. O referință rând absolut ia forma A$1, B$1 și așa mai departe. Dacă poziția celulei care conține formula se modifică, referința relativă se modifică iar referința absolută nu se modifică.
Aplicatie:
se scriu 2 coloane  A si B de cifre cu formatarea: tip de data numar fara zecimale

2      4
3      7
8      9
10    11
4      2
1      6
sa se calculeze A + B referinta relativa ,absoluta la celula B5,mixta la randul 1 si absoluta la coloana B
Acelasi  coloane sa se scrie pe o alta foie de lucru si sa se calculeze max(A,B) referinta relativa ,absoluta la celula B5,mixta la randul 1 si absoluta la coloana B